Dag 2 - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Saskia En Greetje - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Saskia En Greetje - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia En Greetje

23 Oktober 2012 | Tanzania, Zanzibar

Dag twee staat wederom in het teken van de vlucht boeken naar Kigoma. Dit blijft onze uitdaging totdat het geregeld is. Vandaag hadden we na ons ontbijt een bijeenkomst van Arke en hebben we deze man ook gevraagd of hij wat voor ons kon betekenen. Hij dacht dit wel te kunnen regelen en voor hem zou deze dag ook in het teken staan van Kigoma en Dora. Nadat we bij deze man onze vraag hadden neergelegd hebben we alvast onze koffer gepakt voor het vertrek naar Kigoma. Omdat Dora een beetje een lang boodschappenbriefje had resulteerde dit in een backpack vol met spul voor Dora en een backpack met onze eigen spullen. We moesten wel bezuinigen op de kleren. Erg fris terug komen zit er dan ook niet meer in. Vergeef ons alvast, resort personeel, voor onze meegebrachte stank. :)

Het is hier erg gezellig. Na onze inpaksessie hebben we gegeten en zijn we gaan vertrekken richting ons private beach. Hihi.

Ondertussen consteerd Greetje een romantische situatie tussen onze beachboy (let op, blond golvend haar, lekker lijf en komt uit Italië) en een schone Noorse dame. Het is even dat jullie het weten. Ze zitten romantisch naast elkaar op het terras. Wordt vervolgt in de volgende aflezing van gzsz (goede Zanzibar slechte Zanzibar).

Waar was is gebleven......Oja. Op de private beach konden we heerlijk genieten van de azuurblauwe zee en parelwitte stranden. Onder onze parasol konden we de spelende kinderen zien. Toen we even gingen afkoelen in het verfrissende water, na ja verfrissend, lauw warm bedoel ik, en lekker onder water lagen, werden we bedolven onder de spelende kinderen. Het is mooi om te zien dat ze zich hier goed vermaken ondanks de weinige spullen die kinderen hebben. Een ander stel gaf de twee kleine kinderen en pen en vol trots werd it dan ook aan iedereen geshowt.

Rond een uur of vier zijn we terug gegaan naar het resort, waar we onder het genot van een rode wijn lekker hebben zitten kletsen. Om 20.00 uur was er een diner buffet voor ons neergezet en hebben we samen met een ander stel dames, shauny en Thea de groot, heerlijk gegeten. (update gzsz: ze zijn nu romantisch aan het dansen bij het zwembad, nog niet gezoend)

Na het eten zijn we neergestreken langs het zwembad en hebben onder genot van een wurgslang een lekker wijntje gedronken met Shauny en Thea en Christiaan. Het bleef nog lang gezellig........

• 23 Oktober 2012 - 23:45

Linda:

Volgens mij moeten jullie nog even je profiel aanpassen. Ik lees steeds "een reisverslag uit Veendam", maar heb hier nog nooit zoveel kleurlingen en wurgslangen gezien..... Linda