Dag 1 en begin dag twee - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Saskia En Greetje - WaarBenJij.nu Dag 1 en begin dag twee - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Saskia En Greetje - WaarBenJij.nu

Dag 1 en begin dag twee

Door: saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia En Greetje

23 Oktober 2012 | Tanzania, Zanzibar Island

Allereerst wil ik iedere volger van ons op waar ben je nu erop attenderen dat hiervóór er ook nog een verslag is geschreven waar ik per ongeluk de mail lijst mailen niet heb aangevinkt. Op die manier hebben jullie geen berichten gekregen.

Hoe is het in Nederland? Nog net zo lekker als hier? :)
Ik ga verder op het punt waar ik in het verslag ben gebleven. Onderweg was er veel te zien. Zanzibar kenmerkt zich door een paar wegen met daaraan wat huisjes. De hotels zijn erg sfeervol en goed onderhouden. Bij aankomst op het Paradise beach resort werden we verwelkomt door een groot dansende en ik klederdracht geklede jonge jongens. Nog nooit zo'n warm welkom gehad. Na te zijn ingecheckt kregen we ons welkoms drankje en werden we welkom geheten door de eigenaar Bert. Na het welkom heeft Greetje zijn welverdiende zak met drop gegeven, wat hij erg leuk vond.

Onze kamer is werkelijk prachtig. Een hemelbed, airco, huissalamander, balkon zijn aanwezig en het uitzicht. Er is een zwembad aanwezig en we zitten aan het strand. Na te zijn omgekleed in een wat zomerse outfit. Om half een aangekomen op het resort, tas uitgepakt en best wel trek gekregen, begaven we ons naar de lunch. In een paar woorden uitgebreid en lekker. We begeven ons echt op een paradijs. Na de lunch ging onze zoektocht verder naar een vlucht naar Dora in Kigoma.........

Zoektocht is niet de juiste omschrijving, onmogelijk zoektocht. Zelfs de eigenaar en zijn personeel is aan het zoeken voor ons. De gehele middag zonder veel slaap, heeft ons niets verder gebracht. Wel kunnen we met een grote boeing richting kigoma, rechtstreekse vlucht, volgens een van de medewerkers. Op kigoma kunnen geen grote Boeing landen. Onze tweede optie om voor donderdag aan te komen was een privé vlucht van 6500 dollar per persoon. Ook dit past niet geheel in onze portemonnee, dus ook dat hebben we afgeslagen.

Op dat moment is er ook veelvuldig contact geweest met Gertjan, die vanuit Nederland achter de pc ging zitten zoeken voor ons. Tot we voor het eten e zo klaar mee waren dat we hebben besloten onze zoektocht morgen verder te voortzetten. Het was tijd geworden voor avondeten. Een zeer uitgebreid buffet met bbq.
Na het buffet was het tijd voor dans en zang in traditionele stijl en hebbenvwe dit onder het genot van een goed glas wijn bekeken. Toen het uiteindelijk half elf was en zijn wel in ons dekbedovertrek gekropen. Tijdens de nacht scheurde alléén Greetje haar dekbedovertrek verder uit, was voor hilariteit heeft gezorgt.

• 23 Oktober 2012 - 19:38

Marieke Dijkema:

Heyz!!
    Ik heb beide verslagen gelezen horw!! ;-)
    Mooi dansfilmpje en mooie foto's, ziet er goed uit!!

En jullie hebben al een huisdier op de kamer? Een Salamander?? hihih..

Wat vervelend dat de reis naar Dora zo moeilijk te organiseren is..
    Inmiddels al wat gevonden??

Nou, ik zie de verslagen en foto's graag tegemoed!!
    Geniet ervan!!

En bedankt voor je smsje hea!!

Liefs, Marieke